Klik op de foto en je ziet groter en mooier.

In the rhythm of the needles, there is music for the soul.

author unknown


vrijdag 30 mei 2014

Vest in Fairisle techniek gebreid...........

          Sinds een paar dagen  is mijn vest af.
          Het is een werkstuk in de Fairisle brei techniek en ik vond het erg leuk.
          Ik koos een patroon van Schoppel en de bijbehorende wol.
          De ondergrond in effen-grijs en het patroon ingebreid met "Crasy Zauberball".
          Van het restje wol breide ik nog een baret.
          Voor de sluiting heb ik gekozen voor Noorse sluiting.






                                            Boven:  Het boord aan de hals is er los aangezet.




Noorse sluiting

Onder: De twee mouwen heb ik samen gebreid met 2 knipbiezen ertussen.
Daardoor had ik meer ruimte op de rondbreinaald
en de kleuren werden zo gelijk ingebreid bij de 2 mouwen.

6 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je bezoekje.
    Ik stel het zeer op prijs stellen als je een opmerking wilt plaatsen!
    Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your knitting is very beautiful. Both the pattern you have used and the colours are stunning. The beret completes the cardigan perfectly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi oma! Nu nog een foto waarop je hem aan hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja Hiske, nog even de sluiting en dan een foto. Je hoort het wel!!

      Verwijderen
  4. Wat een mooi vest, Ik wil dit ook graag gaan proberen te breien, maar ik heb helaas geen patroon.
    Heeft u voor mij misschien het patroon in maat 44? mvrgr Lies de Goede

    BeantwoordenVerwijderen